خبرنگاران سهام آرامکو عربستان به پائین ترین سطح خود رسید

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران- خبرنگاران- منابع خبری گزارش دادند: ارزش سهام شرکت نفتی آرامکو عربستان در پی شکست نشست روز جمعه اوپک، از زمان ارائه سهام این شرکت در ماه دسامبر 2019 (آذر 98) به کمترین میزان خود رسیده است.

خبرنگاران سهام آرامکو عربستان به پائین ترین سطح خود رسید

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری رویترز هر سهم شرکت آرامکو روز یکشنبه 31.10 ریال معادل 8.29 دلار مبادله شد که ارزش آن پایین تر از زمان ارائه اولیه سهام این شرکت در آذر ماه 98به ارزش 32 ریال است. در حالی که انتظار میرفت روز جمعه گذشته بعد از توافق کاهش تولید نفت قیمت ها افزایش پیدا کند، روسیه با این توافق همراه نشد و نفت 9 درصد از ارزش خود را از دست داد.

توافق سه ساله بین اوپک و روسیه در حالی انتها یافت که همزمان با شیوع ویروس کرونا و تاثیرگذاری آن بر بازارهای جهانی، مسکو از کاهش بیشتر تولید نفت حمایت نکرد.

ارزش کل سهام آرامکو برای اولین بار در ماه دسامبر 1.7 تریلیون دلار ارزیابی شد و این شرکت نفتی عربستان را به با ارزش ترین شرکت در جهان تبدیل کرد. روز دوم ارائه سهام آرامکو ارزش هر سهم این شرکت به بالاترین ارزش خود معادل 38.70 ریال رسید اما از زمان اولیه ارائه سهام تا به حال ارزش هر سهم به بیشتر از این میزان نرسیده است.

سهام آرامکو عربستان از زمان شروع سال میلادی جدید و در بحبوحه گسترش ویروس کرونا تا به امروز بیش از 11 درصد کاهش یافته است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 24585

به "خبرنگاران سهام آرامکو عربستان به پائین ترین سطح خود رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سهام آرامکو عربستان به پائین ترین سطح خود رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید