خبرنگاران بختیاری: یاری های مردمی به مددجویان کمیته امداد افزایش یافته است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تبریز- خبرنگاران - رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اعلام اینکه مردم نوعدوست کشور سال گذشته 920 میلیارد تومان و سال جاری یک هزار و 200 میلیارد تومان به ایتام یاری کردند، گفت: سال جاری با وجود شرایط بحران مالی و کرونا میزان یاری های مردمی افزایش یافته است.

خبرنگاران بختیاری: یاری های مردمی به مددجویان کمیته امداد افزایش یافته است

مرتضی بختکمک روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در تبریز با اشاره به نقش امدادرسانی مردمی در باز شدن خیلی از گره های خانواده های مددجو، گفت: مراکز نیکوکاری رسانه در کشور تشکیل شده است و انتظار می رود تا از این طریق، فرهنگ ایثار و کمک تبلیغ گردد .

وی با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از افراد تحت پوشش کمیته امداد سالمند هستند، گفت: در حدود 83 هزار نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد را افراد دارای بیماری های صعب العلاج هستند که باید مراقبت های جدی از آنها انجام گردد و کرونا نیز شرایط را سخت تر نموده است .

بختکمک با اشاره به خودکفایی پنج هزار مددجوی استان آذربایجان شرقی گفت: خودکفایی به منزله رها کردن آنها نیست به طوریکه تا مادامی که اطمینان حاصل نگردد که این فرد به درآمد باثبات رسیده است، مددجو محسوب می گردد.

وی گفت: استان آذربایجان شرقی در بحث اشتغال یک استان پیشتاز می باشد به طوریکه سهم این استان در اشتغال 9 هزار و 840 مورد بود که با همت امدادی های استان تا انتها سال به 12 هزار فرصت شغلی خواهد رسید.

وی گفت: یک سوم اشتغال کشور در سال 97 توسط کمیته امداد ایجاد شد که این رقم در امسال به 210 هزار اشتغال رسیده است و طبق برنامه به 230 هزار شغل خواهد رسید.

بختکمک با اشاره بر اینکه 520 جهیزیه در استان به زوجین تقدیم شد، گفت: 200 جهیزیه در تبریز و 320 جهیزیه با قیمت بالغ بر 10 میلیون تومان برای هر جهیزیه به زوج های استان آذربایجان شرقی با رعایت تکریم آنها اعطا شد.

وی با اعلام اینکه در حدود پنج میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند، گفت: 63 درصد مددجویان تحت پوشش کمیته امداد را زنان تشکیل می دهند.

رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه کمیته امداد در لبنان از دهه 60 تاسیس شده است، گفت: صندوق های صدقات امداد در لبنان وجود دارد که خود خیرین لبنان و ساکنان آن کشور افراد نیازمند کشورشان را کمک می نمایند و کمیته امداد تنها یک انتقال تجربه برای کمک به نیازمندان در آن کشور انجام داده است.

وی اضافه نمود: در مواقع و حوادث ناگوار همانند سایر کشورها به کشورهای نیازمند کمک می کنیم.

امروز با حضور رئیس کمیته امداد کشور جشن خودکفایی پنج هزار نفر از مددجویان تحت حمایت آذربایجان شرقی برگزار گشت.

همچنین همزمان 1100 فضای بهداشتی و لوله کشی گاز به 800 منزل مددجویان کمیته امداد استان افتتاح شد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 52345

به "خبرنگاران بختیاری: یاری های مردمی به مددجویان کمیته امداد افزایش یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بختیاری: یاری های مردمی به مددجویان کمیته امداد افزایش یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید