جزئیات فعالیت کارگروه های تخصصی زبان های دانشگاه آزاد اسلامی، اساتید باید آماده انقلاب آموزشی و جهش فراوری در سرفصل های درسی باشند

به گزارش وبلاگ ابزاری احمد، مدیر دفتر مطالعات، برنامه ریزی و تعالی ادبیات و زبان های معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی گفت: گروه های تخصصی با برگزاری بیش از 40 جلسه و یک هزار ساعت نفر مطالعه، خدمات بی شائبه ای به جامعه دانشگاهی تقدیم نموده اند.

جزئیات فعالیت کارگروه های تخصصی زبان های دانشگاه آزاد اسلامی، اساتید باید آماده انقلاب آموزشی و جهش فراوری در سرفصل های درسی باشند

علی آسمند در مصاحبه با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری وبلاگ ابزاری احمد، با اشاره به اینکه ده ها موضوع زیربنایی و کاربردی در گروه زبان های دانشگاه آزاد اسلامی آنالیز شده است، اظهار کرد: این موضوع ها در قالب پنج کارگروه تخصصی و سه گروه راهبردی در 6 ماه گذشته مورد مطالعه قرار گرفته و برای حل مسائل آن ها برنامه ریزی شده است.

وی اضافه نمود: تغییر سرفصل های آموزشی، ابلاغ سرفصل های مصوب، تدوین نظام تألیف کتاب توسط اعضای هیئت علمی و آسیب شناسی کتب تألیف شده، مطالعه در مورد طرح EPT و چهار واحدی شدن فارسی عمومی و تغییر سرفصل آن، مطالعه در زمینه کارآمدکردن درس آئین نگارش، مطالعه در موضوع ایجاد رشته های جدید و بین رشته ای و ده ها موضوع دیگر از جمله فعالیت های کارگروه های تخصصی زبان های دانشگاه آزاد اسلامی بوده است.

مدیر دفتر مطالعات، برنامه ریزی و تعالی ادبیات و زبان های معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کرد: این کارگروه ها در پنج رشته زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات انگلیسی، زبان ملل(فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی)، زبان و ادبیات عربی، زبان های باستانی و زبان ملل با حضور 40 تن از اساتید برجسته فعالیت دارند؛ گروه های تخصصی در 9 ماه گذشته با برگزاری بیش از 40 جلسه و یک هزار ساعت نفر مطالعه، خدمات بی شائبه ای به جامعه دانشگاهی تقدیم نموده اند.

آسمند با بیان اینکه برای تغییر و تعالی در عرصه آموزش عالی احتیاج به تغییر حداقل 20 تا 40 درصدی سرفصل های نظام آموزشی است، اضافه نمود: سرفصل های موجود دیگر جوابگوی احتیاجهای دانشجویان و بازار کار نیست و گروه های تخصصی مرکز مطالعات و دست اندرکاران باید به سرعت و با تفکر جهادی وارد این عرصه شوند.

وی توضیح داد: آنچه در سرفصل های آموزشی به دانشجویان می آموزیم، مفاهیم و یافته های چهار دهه گذشته و بلکه کهنه تر است که نه دردی از جامعه امروز دوا می نماید و نه روزآمد است؛ علاوه بر تغییر در سرفصل دروس، باید بعضی از دروس از جغرافیای نظام آموزشی حذف شوند، چراکه امروزه صرفاً بر اساس عادت و بخشنامه های آموزشی تدریس می شوند و این دروس باید جای خود را به دروس به روز و کارآمد دهند.

مدیر دفتر مطالعات، برنامه ریزی و تعالی ادبیات و زبان های معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی از اساتید گروه زبان ها در واحدهای سراسر کشور درخواست کرد برای جهش علمی از ارائه اندیشه و نظریات روزآمد و مؤثر دریغ نورزند و اطلاعات خود را با کارگروه های تخصصی در میان بگذارند.

آسمند گفت: متخصصان و مدیران کارگروه های تخصصی باید آماده انقلاب آموزشی و جهش فراوری در سرفصل های مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری باشند؛ این تحول تنها با همت عالی استادان که متولیان واقعی نظام آموزشی هستند امکان پذیر است و در این راستا طرح نامه کتاب تدوین شده تا صاحبان قلم در راستای تعالی برای سرفصل های جدید، کتاب های متناسب تألیف نمایند. از نویسندگان عرصه قلم درخواست می گردد که در برابر سرفصل های تازه به احتیاج های دانشجویان و نظام آموزشی، پاسخ مثبت دهند.

4118/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "جزئیات فعالیت کارگروه های تخصصی زبان های دانشگاه آزاد اسلامی، اساتید باید آماده انقلاب آموزشی و جهش فراوری در سرفصل های درسی باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات فعالیت کارگروه های تخصصی زبان های دانشگاه آزاد اسلامی، اساتید باید آماده انقلاب آموزشی و جهش فراوری در سرفصل های درسی باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید