جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز سه شنبه 22 تیر 1400

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شاخص بورس امروز کار خود را با فرایند نزولی شروع کرد، اما این راستا بیش از 10 دقیقه ادامه نداشت و بعد از کاهش حدود دو هزار واحدی شاخص کل، مجددا شاهد بازگشت فرایند صعودی بودیم. انگار که پولبک کوتاهی به مرز 1.3 میلیون واحد داشتیم و حالا که 30 دقیقه از شروع معاملات گذاشته، شاخص کل دو هزار و 800 واحد بالاتر از رقم دیروز ایستاده است. تا اینجای کار شاخص کل 22 صدم درصد و شاخص هم وزن هفت صدم درصد رشد نموده که نشان می دهد شرایط برای شرکت های عظیم بازار سرمایه بهتر است. از جمله آن ها می توان به کگل، فولاد، ومعادن، وپارس و شتران اشاره نمود که بیشترین تاثیر را بر رشد شاخص کل داشتند. فملی و شستا هم با تاثیر منفی بر شاخص کل ظاهر شده اند.

جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز سه شنبه 22 تیر 1400

اکثریت بازار در اختیار نماد های قرمز

به گزارش خبرنگاران، در ساعات ابتدایی معاملات امروز سه شنبه 22 تیر 1400 از بین 290 نماد معامله شده در بازار بورس تهران حدود 194 نماد در راستا نزولی قرار گرفته و ارزش سهام خود را از دست داده اند و در سوی مقابل 96 نماد فرایند صعودی در پیش دارند و همچنان با افزایش قیمت سهام روبرو هستند. در بازار فرابورس هم از بین 182 نماد معامله شده در اولین ساعات کاری بازار 110 نماد لباس قرمز به تن نموده و 72 نماد با رنگ سبز به تابلو معاملات آمده اند.

نقشه بازار در ابتدای معاملات روز سه شنبه 22 تیرماه (برای مشاهده در ابعاد عظیمتر، روی عکس کلیک کنید)

رنگ غالب نقشه بازار در نمای ابتدایی معاملات امروز سبزرنگ است و این بار نوبت گروه های کوچکی رسیده که در سمت راست نقشه جای گرفته اند. چراکه گروه های پرمعامله شرایط چندان مساعدی ندارند. صندوق های ETF سهامی عموما نزدیک به قیمت روز گذشته معامله می شوند و پالایش و دارا یکم از این قاعده مستثنی نیستند. سیمانی ها عمدتا لباس قرمز به تن نموده و شاهد کاهش قیمت سهام این شرکت ها هستیم. در گروه فلزات اساسی فولاد حدود یک درصد رشد و فملی حدود یک درصد عقب نشینی نموده. ذوب و فخوز و فاسمین نزدیک قیمت روز گذشته معامله می شوند و به جز فنفت، فولاژ و فجر دیگر نمادها عموما قرمزپوش هستند. در گروه بانک ها و موسسات اعتباری وتجارت و وبملت نزدیک قیمت روز گذشته معامله می شوند، وبصادر و وآیند حدود یکی دو درصد و وپارس تقریبا چهار درصد افزایش قیمت پیدا نموده است. گروه محصولات شیمیایی مخلوطی از نمادهای سبز و قرمز شده. شصدف، شپدیس، شاملا، شغدیر، شجم و شلرد از نمادهای صعودی گروه و پارسان، شفن، پترولن، جم، شفارس و شگویا از نمادهای نزولی گروه محصولات شیمیایی هستند. دارویی ها به جز برکت که دو درصد ارزش خود را از دست داده عموما سبزپوش هستند و برای تعدادی از آنها از جمله شفا، دزهراوی و دلر صف خرید تشکیل شده است. فرآروده های نفتی از دیگر گروه سبز بازار امروز هستند که در آن شپنا، شتران و شبریز حدود یک تا دو درصد رشد نموده اند. رایانه و فعالیت های وابسته از شگفتی سازهای بازار امروز هستند. مداران، تاپکیش، آپ و رکیش همگی شاهد تشکیل صف خرید در ابتدای معاملات هستند. استخراج کانه های فلزی، نهادهای اقتصادی و بیمه ها از دیگر گروه های سراسر سبزرنگ بازار امروز محسوب می شوند. در سوی مقابله گروه های زراعت و نیروگاه ها عموما کار خود را فرایند نزولی شروع نموده اند.

بیش از 100 نماد همچنان صف فروش دارند

تا ساعات انتهای معاملات امروز حدود 108 نماد که 16 درصد بازار سرمایه را تشکیل می دهند دچار صف فروش شده اند. ارزش صف های فروش امروز کمی افزایش پیدا نموده و به هزار و 450 میلیارد تومان رسیده است. از طرف دیگر 85 نماد یعنی 13 درصد بازار صف خرید دارند و ارزش مجموع صف ها رقمی حدود 410 میلیارد تومان است.

غدام؛ سنگین ترین صف فروش بازار

نماد شرکت خوراک دام پارس در صدر لیست سنگین ترین صف های فروش قرار گرفته است. در ساعات انتهای معاملات امروز ارزش صف فروش غدام به رقمی حدود 65 میلیارد تومان می رسد. بکاب با صف فروش 62 میلیاردی در رتبه دوم و سنیر با صف فروش 51 میلیاردی دی رتبه سوم ایستاده است. ثالوند، کترام، سدبیر، کمرجان و کتوکا از دیگر نماد های دارای صف فروش سنگین با ارزش بیش از 40 میلیارد تومان هستند.

آپ؛ سنگین ترین صف فروش بازار

بعد از صف خرید 90 میلیارد تومانی عرضه اولیه لطیف، آپ با صف 25 میلیاردی تومانی اسم سنگین ترین صف فروش را از آن خود نموده. دپارس با صف فروش 16 میلیارد تومانی در رتبه بعدی واقع شده است. کالا، حپارسا، کدما، غشان، بالاس، بورس، دلر، خازین و زفکا همگی از شرکت های کوچک بازار محسوب می شوند و امروز شاهد تشکیل صف خرید هستند.

رفت و برگشت شاخص بورس در مرز 1.3 میلیونی

شاخص کل بورس تهران امروز بعد از کاهش دو هزار واحدی و افزایش تا پنج هزار واحد، در انتها معاملات به سر جای اول خود برگشت و نهایتا با عقب نشینی 414 واحدی روی رقم یک میلیون و 303 هزار و 921 واحد ایستاد. رفت و برگشت شاخص کل در نزدیکی مرز 1.3 میلیون واحد با کاهش سه صدم درصدی این شاخص همراه بود. شاخص هم وزن هم امروز هشت صدم درصد کاهش داشت که نشان می دهد شرایط برای شرکت های کوچک کمی سخت تر بوده. امروز نماد های کگل، ومعادن، نوری، کچاد و وامید بیشترین تاثیر مثبت و فملی و شستا بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

نقشه بازار در انتها معاملات روز سه شنبه 22 تیرماه (برای مشاهده در ابعاد عظیمتر، روی عکس کلیک کنید)

نقشه بازار تا انتها معاملات امروز به رنگ قرمز عایدی و تنها چند گروه توانستند فرایند صعودی خود را به طور کامل حفظ نمایند. یکی از آن ها استخراج کانه های فلزی است. صف خرید کاما، ومعادن، کگل و کدما و کمنگنز تا آخرین ساعات بازار پابرجا ماند. امروز به واسطه فرایند نزولی اغلب نمادها، صندوق های سهامی عموما گام های کوچکی به عقب برداشتند. پالایش یک درصد و دارا یکم یک و نیم درصد کاهش قیمت داشت. در گروه محصولات شیمیایی نماد های قرمز برنده شدند. هرچند، نوری، شغدیر، شپلی و شصدف فرایند صعودی خود را حفظ کردند، اما اغلب نماد های گروه از جمله شفارس، پترول، فارس، شگویا، تاپیکو و شفن به رنگ قرمز عایدیند. در گروه بانک ها و موسسات اعتباری نماد های عظیم مثل وبملت، وبصادر و وتجارت ارزش سهام خود را از دست دادند و وپارس، وآیند و وخاور با افزایش قیمت روبرو شدند. دی بعد از چند ماه بدون محدودیت دامنه نوسان بازگشایی شد و 23 درصد افزایش قیمت پیدا کرد.

این گزارش به روزرسانی می گردد...

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: فرارو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 60090

به "جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز سه شنبه 22 تیر 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات شاخص و معاملات بورس امروز سه شنبه 22 تیر 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید