ثمره 19 سال حضور آمریکا در افغانستان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، پس از حادثه 11 سپتامبر سال 2001 میلادی، جرج بوش رئیس جمهور وقت آمریکا با لشکرکشی به افغانستان و با گذشت 19 سال از آن موقع هنوز ادامه دارد و همچنان از افغان ها قربانی می گیرد.

ثمره 19 سال حضور آمریکا در افغانستان

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، افغانستان در 19 سالگی حمله آمریکا هنوز با کشتار و ویرانی بیشتر روبرو است و گسترش گروه های تروریستی نشان داد که شعار مبارزه با تروریسم دروغی بیش نبوده است.

جدیدترین خبرها و تحلیلهای ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بعضی از مقامات آمریکایی معتقدند که این کشور در جنگ افغانستان پیروز شده و کشورشان را در برابر تروریست ها مصون نموده است اما واقعیت و آمارها نشان می دهند که مسئله جنگ در افغانستان جای تأمل بیشتری دارد.

اما بسیاری از کارشناسان، مردم و بزرگان افغانستان از جمله حامد کرزی رئیس جمهور سابق این کشور همیشه آمریکا را در مبارزه با تروریسم شکست خورده می دانند و معتقدند که این جنگ هزینه جانی و اقتصادی سنگینی برای مردم افغانستان در پی داشته است.

با نگاهی به کارنامه آمریکا در افغانستان، به خوبی پیداست که تروریسم یکی از محورهای سیاست خارجی و امنیتی این کشور برای حضور فراسرزمینی به ویژه در قالب های نظامی است.

آمریکا در 19 سالگی حمله به افغانستان، هدیه ای جز، ادامه جنگ و افزایش نا امنی، کشته و زخمی شدن بیش از 100 هزار غیرنظامی، ظهور و افزایش گروهای تروریستی از جمله داعش

افزایش افراط گرایی، افزایش سرسام آور میزان کشت ؛ فراوری و قاچاق مواد مخدر، آزمایش تسلیحات آمریکا از جمله مادر بمب ها، فساد گسترده اداری، افزایش فقر و بیکاری و ... نداشته است.

.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 41930

به "ثمره 19 سال حضور آمریکا در افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثمره 19 سال حضور آمریکا در افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید