تماس های شهروندان با مشاوران بهزیستی سه برابر شده است

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه از افزایش سه برابری تماس های شهروندان با سامانه صدای مشاور می گیرد.

تماس های شهروندان با مشاوران بهزیستی سه برابر شده است

به گزارش خبرنگار ، رضوان مدنی مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه آمار های تماس با صدای مشاور (1480) از ابتدای اسفندماه تا کنون، حاکی از افزایش سه برابری تماس با این سامانه داشته و اکثرا بخاطر استرس ناشی از کرونا بوده است، گفت:در یک نگاه کلی و اجاقتصادی که نشات گرفته از نظرات کارشناسان و مشاورین این اداره کل است کرونا باعث شده مردم نسبت به اسفند ماه گذشته 3 برابر بیشتر احساس استرس و اضطراب می کنند و همچنین مسائل و مسائل روانشناختی بچه ها، نوجوانان و مشاجرات زناشویی در خانواده ها نسبت به قبل از کرونا افزایش یافته است.

او گفت: بر اساس بررسی های بعمل آمده، بیشتر مسائل خانواده با بچه ها خود در دوران قرنطینه خانگی، در خصوص سرگرم کردن آنها، انجام تکالیف درسی و وابستگی به والدین بوده است.

به گفته مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه بخش دیگری از مسائل روانشناختی خانواده ها در دوران قرنطیه خانگی مربوط به متقاعدسازی نوجوانان و جوانان برای ماندن در خانه بوده که عمده مسائل و مسائل نوجوان خشم و پرخاشگری در این دوران بوده است.

دبیر کمیته روانی،اجتماعی ستاد پیشگیری از بیماری کرونا در استان کرمانشاه در گفتگوی تحلیلی خود در خصوص مسائل روانی ناشی از کرونا در خانواده ها در ایام قرنطینه خانگی، گفت: بر اساس بررسی های بعمل آمده، حدود 20 درصد از مسائل روانشناختی خانواده ها در دوران قرنطینه خانگی مربوط به مشاجرات زناشویی بوده که با توجه به آمار جهانی میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در میان مردان، میتوان عمده مسائل خانواده ها را مربو ط به متقاعدسازی مردان جهت رعایت نکات بهداشتی دانست.

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه مسائل اقتصادی و تامین معیشت در خانواده ها ،استرس بسیار بالا و سو تعبیر علایم جسمانی و تغییرات در زمان و میزان خواب افراد را از دیگر مسائل دربین خانواده ها در ایام قرنطینه بیان کرد و گفت :خودبیمارانگاری و استرس بالا در زمینه ابتلای به ویروس کرونا باعث شده که تعداد 450 نفر در استان به مشاوره تخصصی ارجاع داده شوند.

انتهای پیام/ز

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 27655

به "تماس های شهروندان با مشاوران بهزیستی سه برابر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماس های شهروندان با مشاوران بهزیستی سه برابر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید