تفاهم 2000 میلیاردی در حوزه فرهنگ و هنر

به گزارش مجله یک کامپیوتر، طی تفاهمی بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت فرهنگ و ارشاد با سرمایه گذاری حدود 2000 میلیارد تومانی حدود 20 هزار شغل در حوزه فرهنگی و هنری ایجاد خواهد شد.

تفاهم 2000 میلیاردی در حوزه فرهنگ و هنر

به گزارش خبرنگاران، امروز(شنبه) سازمان برنامه و بودجه میزبان مسئولانی از حوزه فرهنگ بود. در کنار نوبخت -رئیس سازمان برنامه و بودجه-، صالحی -وزیر فرهنگ و ارشاد- و شهیدزاده -رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی- نیز در این مراسم حضور داشتند و تفاهم نامه ای در حوزه فرهنگ و هنر منعقد شد.

طبق این تفاهم قرار است تا با تامین 2000 میلیارد تومان از محل تسهیلات بانکی و صندوق توسعه ملی در سه بخش رسانه و فراوری محتوای دیجیتال، فرهنگ و هنر، سرمایه گذاری و ضمن توسعه در این حوزه به فراوری اشتغال بینجامد.

این در حالی است که از منابع پیش بینی شده حدود1600 میلیارد تومان از تسهیلات بانکی در شهر ها و 400 میلیارد تومان در بخش روستایی و عشایری تامین می شود.

قرار بر این شد تا سود تسهیلات بانکی در شهرها با یاری یارانه ای دولت پرداخت شود به طوری که از سود 18 درصد رایج شبکه بانکی با دو درصد کمتر در اختیار این بخش قرار گیرد و دو درصد مانده با یاری 82 میلیاردتومانی سازمان برنامه و بودجه تامین شود.

همچنین سود تسهیلات پرداختی در بخش عشایر و روستایی 6 درصد خواهد بود. در مجموع پیش بینی بر این است که با این تفاهم حدود 20 هزار شغل در بخش فرهنگ و هنر ایجاد شود.

اما رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به برنامه های دولت برای ایجاد اشتغال گفت که در سال آینده که دوران استثنایی به دلیل تحریم هاست باز هم بحث فراوری و اشتغال را مدنظر قرار دادیم و امیدواریم بتوانیم روند ایجاد شغل را استمرار دهیم.

نوبخت گفت: با توجه به نظری که در مورد اصلاح لایحه بودجه سال آینده وجود داشت، این اصلاحات انجام شد تا در نتیجه آن بودجه در برابر تحریم مقاوم تر شود.

همچنین در این مراسم شهیدزاده-رئیس هیات عامل صندوق توسعه ملی- گفت که با این تفاهم نامه صندوق نیز در حوزه ای وارد می شود که اگر فرهنگ درست توسعه پیدا کند سایر بخش ها نیز تغییر مثبت خواهد داشت، چرا که ریشه بسیاری از مسایل به فرهنگ بر می شود.

وی یادآور شد:صندوق با پیشنهاد دولت و نظر رهبری حدود 1.5 میلیارد دلار را برای ایجاد اشتغال در روستاها پیش بینی نموده است که امیدواریم موجب توسعه شود.

اما وزیر فرهنگ و ارشاد نیز گفت که از گذشته بخش عمده ای از فراوری ملی ما از همین عرصه فرهنگ و هنر بر می خواست و امروز هم نگاه هایی که در این حوزه وجود دارد معطوف به همین زاویه اقتصادی است و همه می دانند که می توان به فرهنگ و هنر به عنوان اقتصاد مولد نگاه کرد که می تواند سرمایه ملی را افزایش دهد.

صالحی با اشاره به اینکه سال جاری برای اولین بار این شرایط به وجود آمد تا در بودجه بیشتر به فرصت های شغلی در عرصه فرهنگ و هنر پرداخته شود گفت: ایجاد چند هزارشغل در این تفاهم نامه بین وزارت فرهنگ و ارشاد و سازمان برنامه و بودجه مدنظر قرار گرفته و از سویی دیگر در حال حاضر برنامه های خوبی در وزارت فرهنگ و هنر ارشاد اسلامی در جهت پویایی اقتصاد فرهنگ و هنر مورد توجه قرار گرفته است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد تا برای سال 1398 با مجالی که در این تفاهم نامه ایجاد شده است، فرصت های بیشتری برای اقتصاد فرهنگی ایجاد شود.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 3320

به "تفاهم 2000 میلیاردی در حوزه فرهنگ و هنر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم 2000 میلیاردی در حوزه فرهنگ و هنر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید