معین شهردار برای بازار تبریز

به گزارش مجله یک کامپیوتر، خبرنگاران/آذربایجان شرقی شهردار منطقه 8 تبریز گفت: برنامه و طرح هایی برای معین شهردار در محدوده بازار داریم که در حال آنالیز است.

معین شهردار برای بازار تبریز

علی مدبر در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای حفظ بافت تاریخی بازار تبریز، بیان نمود: بازار تاریخی و جهانی تبریز ثبت ملی و زیر نظر سازمان میراث فرهنگی بوده و هر اقدامی که شهرداری در این خصوص انجام می دهد با هماهنگی این ارگان است.

وی اضافه کرد: در کوشش هستیم اقداماتی را در مورد سنگ فرش کردن بازار انجام دهیم و این اقدامات شهرداری در سال های گذشته موثر بوده و حدود دو سوم سنگ فرش بازار تمام شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون نتوانسته ایم از پتانسیل برند بازار جهانی استفاده کنیم، اظهار کرد: باید از پتانسیل های بازار تبریز مثل کفش، فرش و بسیاری دیگر استفاده کنیم تا این بازار بیش از پیش شناخته شود و این مهم به دست نمی آید، مگر با عملکرد بین بخشی و ارگان های مرتبط که نیازمند همت همگانی است.

مدبر در مورد رویکرد شهرداری منطقه 8 تبریز در مورد مشخص نگهبان برای بازار، اعلام کرد: با توجه به تعدد و وسعت تیمچه های بازار تبریز، امکان مشخص نگهبان میسر نیست، اما بازاریان هم نباید منتظر بعضی اقدامات از سوی شهرداری یا میراث فرهنگی باشند، ولی با این حال شهرداری در هر تیمچه کارگری برای نظافت دارد.

وی با اشاره به عدم تشکیل هئیت امناء قانونی در بازار تبریز، یادآور شد: در هر تیمچه سه یا چهار نفر از معتمدین هستند، اما نبود هئیت امناء قانونی باعث شده است در مورد پیاده راه خیابان جمهوری با اختلاف روبرو شویم.

آماده صدور مجوز برای تبدیل خانه های تاریخی به هتل و رستوران هستیم

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آماده هستیم تا برای احیای خانه های تاریخی توسط داوطلبان و ارائه خدمات فرهنگی و تجاری و استفاده از این خانه ها به عنوان هتل یا رستوران، مجوز صادر کنیم.

شهردار منطقه هشت تبریز با بیان اینکه قصد داریم مردم را با توانمندسازی بافت های فرسوده آشنا کنیم، اظهار کرد: کوشش می کنیم تا مردم را در زمینه خانه ها و آثار قدیمی وارد عرصه کنیم تا مردم با استفاده از تمهیدات و تسهیلات در زمینه احیای خانه های قدیمی توانمند شوند.

وی با اشاره به وجود 800 خانه تاریخی در تبریز، اعلام کرد: متاسفانه وراث بعضی املاک، قصد فروش خانه های تاریخی را داشته و دیوان هم خانه های متعلق بعد از دوره زندیه را مجاز به دریافت مجوز تخریب دانسته داست.

مدبر، کاهش تعداد خودرو را از راهکارهای بازگرداندن هویت تاریخی شهر تبریز، مطرح کرد و گفت: ورود خودرو در بافت های تاریخی از اواخر دوره قاجاریه شروع شده و تا کنون هم ادامه دارد و حتما باید کوشش کنیم خودروها را از مناطق و بافت های تاریخی حذف یا کم کنیم.

مدبر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع دستفروشان، بیان نمود: امروز فعالیت دستفروشان در محدوده تاریخی بازار تبریز، معضلی است که نه تنها به شهرداری بلکه به شرایط جامعه و مسائل مانند تورم، بیکاری، تحریم و بسیاری دیگر بر می شود و شهرداری به عنوان یک نهاد اجتماعی در کوشش است در جهت ساماندهی این مشاغل کاذب اقدامات جدی انجام دهد.

وی در ادامه در مورد آخرین شرایط خانه تاریخی ارفع الملک جلیلی اظهار کرد: این خانه با زیر بنایی حدود 1000 متر مربع در تقاطع کوچه حاج رضا و خیابان شهید بهشتی واقع شده و فقط در و جداره این خانه، ثبت ملی شده که متاسفانه بخش هایی از دیوارهای خانه فرو ریخته و شهرداری هم آماده مرمت است.

شهردار منطقه هشت تبریز در بخش دیگری از سخنانش در مورد موزه مشاغل اعلام کرد: موزه مشاغل تبریز یکی از موزه های منحصر به فرد در جهان بوده و سعی داریم اموال این موزه را که به امانت گرفته شده بود با تهیه مجوز، خریداری کنیم.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 19547

به "معین شهردار برای بازار تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین شهردار برای بازار تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید