تصویب نقشه راه تجارت خارجی زنجان با هدف گذاری 1 میلیارد دلاری

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس اتاق زنجان از تصویب نقشه راه تجارت خارجی استان در جلسه روز گذشته کارگروه توسعه صادرات به ریاست استاندار زنجان اطلاع داد و گفت: برای این نقشه راه بیش از 6 ماه کار کارشناسی در اتاق زنجان اجرا شده است.

تصویب نقشه راه تجارت خارجی زنجان با هدف گذاری 1 میلیارد دلاری

علی یگانه فرد با اشاره به اینکه برنامه های تجارت خارجی استان زنجان در سال های گذشته غالباً به صورت کوتاه مدت دنبال شده است، توضیح داد: این برنامه ها وابسته به متغیرهایی ازجمله سیاست خارجه و دیگر عوامل دخیل بوده است.

یگانه فرد با بیان اینکه یکی از عوامل مهم توسعه و جهش فراوری برای عملیاتی کردن شعار سال، توسعه صادرات غیرنفتی است، ابراز کرد: در سال 1391 برای صادرات استان زنجان هدف گذاری یک میلیارد دلاری در نظر گرفته شده بود که هرگز به آن عدد نرسیده ایم.

او با اشاره به اینکه صادرات استان زنجان طی 10 سال گذشته رقمی معادل 550 میلیون دلار بوده است، توضیح داد: تدوین نقشه راه تجارت خارجی استان زنجان با همکاری سازمان های مختلف انجام شده و به دنبال توسعه هرچه بیشتر صادرات استان است.

رئیس اتاق زنجان با اشاره به اینکه این نقشه راه به صورت پلکانی و با هدف گسترش روابط خارجی در سبدهای خالی و کشورهای کمتر دیده شده تدوین شده است، اضافه کرد: در این نقشه راه وابستگی استان از تجارت با دو کشور نخست خارجی طرف همکاری استان کاهش داده شده، اما دید این نقشه به حفظ بازارهای قبلی و ایجاد بازارهای جدید صادراتی بوده است.

یگانه فرد ادامه داد: نقشه راه تجارت خارجی، طی سال های پیش رو می تواند طیف وسیعی از پتانسیل های مغفول مانده صنایع استان و استعدادهای کمتر دیده شده سایر صنایع را در بر گیرد.

او با بیان اینکه برای این نقشه راه هدف گذاری دو الی سه ساله با دستیابی به هدف نهایی صادرات 1 میلیارد دلاری برای استان زنجان در نظر گرفته شده است، توضیح داد: الزاماتی نیز ازجمله حمایت های دولتی، توسعه و فراهم سازی زیرساخت های صادراتی استان، کنترل واردات و ... نیز در نظر گرفته شده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 34504

به "تصویب نقشه راه تجارت خارجی زنجان با هدف گذاری 1 میلیارد دلاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب نقشه راه تجارت خارجی زنجان با هدف گذاری 1 میلیارد دلاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید