تصفیه هوای فضای داخلی با سامانه نانویی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، شرکت ایواز آریان گستر سامانه تصفیه هوا فراوری و به بازار عرضه نموده است که در آن از فناوری نانو برای بهبود کیفیت هوا استفاده می گردد.

تصفیه هوای فضای داخلی با سامانه نانویی

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری داشجو، با شیوع ویروس کرونا، موضوع کیفیت هوای تنفسی اهمیت بیشتری در سطح جامعه پیدا نموده و بسیاری از مردم به دنبال بهبود کیفیت هوای تنفسی در فضا های داخلی ساختمان هستند. بسیاری از دستگاه های تصفیه هوا نمی توانند ذرات بسیار کوچک را از بین ببرند در حالی که بخشی از عوامل بیماری زا دارای ابعاد کمتر از یک میکرون هستند.

شرکت ایواز آریان گستر سامانه تصفیه هوا فراوری نموده که می توان از آن برای تصفیه هوا فضای داخل خانه استفاده کرد. در این دستگاه ها با استفاده از اشعه فرابنفش، اثرات ضدباکتری ایجاد می گردد، مشابه اکسیداسیون و یونیزاسیونی که در حین فرآیند طبیعی تابش نور خورشید به وجود می آید. این ویژگی یونیزاسیون با واکنش های فوتوکاتالیستی عناصر موجود در این سامانه ترکیب شده است تا اثربخشی کل سیستم ارتقاء پیدا کند. این دستگاه ها اکسیدکننده های سازگار با محیط زیست را برای از بین بردن آلودگی های موجود در هوا و روی سطوح استفاده می نماید.

سامانه تصفیه هوای شرکت ایواز آریان گستر کنترل مداوم ذرات ریز معلق در هوا، باکتری های موجود در هوا، VOC ها و عوامل بیماری زا را به صورت ایمن و مالی انجام می دهد.

یکی مزیت های این فناوری آن است که احتیاجی به تعویض فیلتر ندارد و از مواد شیمیایی پاک کننده بی احتیاج است. همچنین مصرف انرژی این سامانه کم بوده و هزینه های نگهداری آن نیز پایین است.

براساس اطلاعات منتشر شده توسط این شرکت، این سامانه قادر به حذف ذرات کمتر از 0.3 میکرون بوده و می تواند بیش از 99 درصد از عوامل بیماری زا و ترکیبات آلی فرار را از بین ببرد.

این سامانه تصفیه علاوه بر فضای داخلی منازل، در صنایع غذایی و کشاورزی، هتل ها و مراکز تفریحی، ساختمان های تجاری و حتی شرکت های حمل و نقل نظیر اتوبوس ها نیز قابل استفاده است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 57654

به "تصفیه هوای فضای داخلی با سامانه نانویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصفیه هوای فضای داخلی با سامانه نانویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید