تداوم روند نزولی محبوبیت احزاب دولت ائتلافی آلمان، سبزها همچنان پیشتاز هستند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نتایج جدیدترین نظرسنجی موسسه فورسا نشان می دهد که اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان در بدترین صندلی تاریخی خود قرار گرفته و حزب سبز با فاصله 3 درصد قدرتمندترین حزب آلمان شده است.

تداوم روند نزولی محبوبیت احزاب دولت ائتلافی آلمان، سبزها همچنان پیشتاز هستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه دی ولت آلمان، جدیدترین نظرسنجی که از طرف موسسه فورسا انجام گرفته است نشان می دهد که احزاب متحد مسیحی به پایین ترین وضعیت تاریخی خود سقوط نموده و با کسب 24 درصد آراء شهروندان در صندلی دوین حزب قدرتمند بعد از سبزها نهاده شده است.

سبزها با کسب 27 درصد آراء پیشتاز بودند و در مقایسه با هفته پیش فاصله خود با حزب دموکرات مسیحی را به 3 درصد رساندند. به این ترتیب بعد از انتشار خبرهای بدی درباره وضعیت حزب سوسیال دموکرات حالا این نظر سنجی از شرایط بد اتحادیه احزاب متحد مسیحی هم خبر می دهد.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که حزب سوسیال دموکرات بدون تغییر 12 درصد آراء شهروندان را کسب نموده و در این نظرسنجی در صندلی سومین حزب قدرتمند نهاده شد. حزب افراطی جایگزینی برای آلمان هم 12 درصد، چپ ها و لیبرال دموکرات ها هم هر کدام 8 درصد آراء شهروندان را کسب کردند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که از نظر صلاحیت برای حل مسائل شهروندان به حزب سبز بیشترین اعتماد را دارند. حدود 19 درصد شهروندان (2 درصد بیشتر از هفته گذشته) بر این باورند که سبزها بهترین آمادگی برای مواجهه با مسائل آلمان را دارند. این در حالی است که تنها 16 درصد شهروندان چنین اعتمادی به احزاب متحد مسیحی دارند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که شهروندان آلمانی به نامزد صدر اعظمی از حزب سبز بیشتر از نامزد این سمت از اتحادیه احزاب متحد مسیحی علاقه دارند.

این نظرسنجی از سوم تا هفتم ژوئن از بین 2501 واجد شرایط رای دادن انجام گرفته است.

بعد از نتایج خوبی که حزب سبز آلمان در انتخابت پارلمانی اخیر اروپا به دست آورد نتایج جدیدترین نظرسنجی دیگری هم نشان می دهد که حدود نیمی از شهروندان آلمانی خواستار این هستند که حزب سبز در انتخابات پارلمانی بعدی با یک نامزد صدر عظمی وارد صحنه گردد.

حزب سبز آلمان در انتخابات پارلمانی اخیر اروپا با کسب 20.5 درصد آراء بهترین نتیجه در یک انتخابات سراسری را در تاریخ شکل گیری خود به دست آوردند. در اولین نظرسنجی بعد از این انتخابات پارلمانی هم آن ها توانستند گوی سبقت را از اتحادیه احزاب متحد مسیحی ربوده و در صندلی قدرتمندترین حزب در آلمان قرار گیرند. در مقابل حزب سوسیال دموکرات آلمان در این انتخابات بدترین نتیجه تاریخی خود را کسب نموده و تنها توانست 15.8 درصد آراء شهروندان را به دست آورد. سیاست آب و هوا یکی از موضوعات مهم در مبارزات انتخاباتی حزب سبز آلمان بود که بسیار مورد توجه شهروندان آلمانی قرار داشت.

ائتلاف بزرگ به ویژه بعد از انتخابات پارلمانی اخیر اروپا و شکست سخت احزاب دولتی در این انتخابات گویا در سراشیبی سقوط نهاده شده است.

بعد از یک شکست تاریخی در انتخابات پارلمانی اروپا و یک مبارزات قدرتی تلخ در حزب سوسیال دموکرات چندی پیش آندره ناهلس، کناره گیری خود از ریاست حزب و فراکسیون حزب سوسیال دموکرات را خاطرنشان کرد.

به این ترتیب حزب سوسیال دموکرات عمیق تر از قبل در یک بحران موجودیت نهاده شد که همچنین ائتلاف بزرگ را به لرزه در آورد.

حزب سوسیال دموکرات بعد از شکست مذاکرات برای تشکیل ائتلاف موسوم به جامائیکا متشکل از اتحادیه احزاب متحد مسیحی، سبزها و لیبرال دموکرات ها در سال 2017 دوباره برای تشکیل ائتلاف بزرگ رضایت داد و این تصمیم تا امروز در حزب سوسیال دموکرات بسیار بحث برانگیز است.

دولت ائتلافی جدید در آلمان از همان شروع تشکیل، با چالش های فراوانی روبه رو بود و بعد از شکست مذاکرات ائتلاف موسوم به جامائیکا (حزب لیبرال دموکرات، اتحادیه احزاب متحد مسیحی و سبزها) و در نهایت پس از یک دوره طولانی مذاکرات مجدد برای تشکیل ائتلاف بزرگ روی کار آمد.

اما روند طولانی مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی جدید در آلمان از همان ابتدا تأثیر بدی روی محبوبیت این دولت بین شهروندان گذاشته و اتفاقات و چالش های بعدی هم به تشدید اوضاع دامن زد، به طوری که چهارمین دوره صدراعظمی مرکل به کام او تلخ شد.

به نوشته روزنامه ژنرال آنسایگر آلمان، حالا در این شرایط که دولت ائتلافی حال خوبی ندارد حزب لیبرال دموکرات آلمان هم خود را برای سرانجام پیش از موعد ائتلاف بزرگ آماده می نماید.

به نوشته این روزنامه آلمانی بحران احزاب ائتلاف بزرگ (اتحادیه احزاب متحد مسیحی و حزب سوسیال دموکرات) در روزهای گذشته موجب انتشار گزارش ها و حدس و گمان هایی درباره احتمال سرانجام ائتلاف بزرگ شده است.

کریستین لیندنر، رئیس حزب لیبرال دموکرات آلمان در گفتگویی با ژنرال آنسایگر گفت که ائتلاف بزرگ به سرانجام راه رسیده است. در این شرایط از انتخابات مجدد تا تشکیل یک دولت اقلیتی و تشکیل ائتلاف جدید گزینه های روی میز است. اینکه ما در این باره تصمیم بگیریم از وظایف ما نیست. ما برای عهده داری مسئولیت در صورتی که شرایط مهیا باشد آماده ایم. این شرایط شامل تقویت قدرت مالی، اقداماتی در زمینه آموزشی، سرعت دیجیتال سازی و یک قانون مهاجرت کارآمد است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 8475

به "تداوم روند نزولی محبوبیت احزاب دولت ائتلافی آلمان، سبزها همچنان پیشتاز هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم روند نزولی محبوبیت احزاب دولت ائتلافی آلمان، سبزها همچنان پیشتاز هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید