تاریخ ولادت حضرت علی و تاریخ روز پدر 96

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تاریخ روز پدر امسال سه شنبه 22 فروردین 1396 خورشیدی برابر 11 آوریل 2017 میلادی است.تاریخ روز پدر هر سال مصادف با ولادت حضرت علی (ع) می باشد.

تاریخ ولادت حضرت علی و تاریخ روز پدر 96

به راستی که میزان بزرگواری پدران را نمی توان با هیچ واژه ای توصیف کرد. پدر کسی است که بدون منت بهترین سال های عمرش را برای بزرگ شدن فرزندان صرف می کند و خود پیر می شود تا فرزندان جوان شوند. شاید فرارسیدن روز پدر بهانه ای باشد برای اینکه از آنان قدردانی کنیم و حتی با یک تبریک ساده بتوانیم آن ها را شاد کنیم. شاید توانسته باشیم با این کار ذره ای هرچند ناچیز از محبت آنان را جبران کنیم. در ایران هر ساله تاریخ روز پدر با ولادت بزرگ مرد تاریخ حضرت علی (علیه السلام) مصادف می شود.

تاریخ روز پدر در سال 1396

تاریخ دقیق روز پدر در تقویم سال 96 سه شنبه 22 فروردین 1396 خورشیدی برابر 11 آوریل 2017 میلادی است. این روز هر ساله با سیزدهم ماه رجب که همزمان با ولادت حضرت علی (علیه السلام) است مصادف می شود. در ایران پیش از انقلاب، روز 24 اسفند تولد رضا شاه بر پایه تقویم ایرانی روز پدر نامیده می شد اما پس از انقلاب اسلامی این روز به ولادت امام علی (ع) تغییر یافت. روز پدر (روز مرد) از تعطیلات رسمی در ایران است و معمولا در این روز فرزندان به دیدار پدران خود می فرایند و با تقدیم هدایایی این روز خجسته را به آنان تبریک می گویند.

روز پدر نه تنها در ایران جشن گرفته می شود بلکه در تقویم دیگر کشورهای جهان هم این روز جای گرفته است. در آلمان روز عروج مسیح به آسمان به عنوان روز پدر در نظر گرفته شده است یعنی روز سه شنبه و چهل روز پس از عید پاک. این روز، یک تعطیلی رسمی است و در برخی مناطق آلمان به آن روز مرد یا روز آقایان نیز می گویند. همچنین در آمریکا روز پدر در سومین یکشنبه ماه ژوئن جشن گرفته می شود. این روز اولین بار در 19 ژوئن 1910 در اسپوکین گرامی داشته شد.

در ایتالیا، مطابق سنت های کاتولیک روم، روز پدر در 19 مارس، روز یوسف مقدس گرامی داشته می شود. این روز یک تعطیلی عمومی نیست. همچنین مردم در استرالیا، در اولین یکشنبه سپتامبر روز پدر را گرامی می دارند، این روز تعطیلی عمومی نیست. هر ساله در 32 شهرستان ایالت ویکتوریا برای بزرگداشت پدرها و نشان دادن اهمیت نقشی که آن ها در تربیت فرزندان دارند، جشنی برگزار می شود و به پدران برگزیده جایزهٔ پدر سال داده می شود.

در برخی از کشورها هم تاریخ روز پدر به صورت رسمی وجود ندارد مثلا در پاکستان روزی به نام روز پدر وجود ندارد. تنها آن هایی که از آمریکایی ها تاثیر گرفته اند به پیروی از آن ها سومین یکشنبه ماه ژوئن را به عنوان روز پدر گرامی می دارند.

گردآوری: مجله اینترنتی خبرنگاران

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: setare.com
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 43320

به "تاریخ ولادت حضرت علی و تاریخ روز پدر 96" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ ولادت حضرت علی و تاریخ روز پدر 96"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید