بودجه تبلیغات گردشگری در ایران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، رئیس سازمان میراث فرهنگی در نشستی با اعضای کمیسیون اصل 90 گفت: تنها بخش مالی کشور هستیم که افزایش افسار گسیخته ای در بازار پر تلاطم ارزی نداشتیم.

بودجه تبلیغات گردشگری در ایران

خبرگزاری مهر: علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در نشستی با اعضای کمیسیون اصل 90 گفت: سند گردشگری کشور آماده شده است، در این سند احکامی آورده شده که پس از تصویب در هیات دولت اختیارات سازمان را افزایش می دهد، این سند به زودی در دولت آنالیز می گردد. وی با تاکید بر اینکه قانون حمایت از میراث فرهنگی یکی از قوانین خوبی بود که مجلس از آن حمایت کرد، افزود: از دولت مصوبه گرفتیم که تجهیزات وارداتی حوزه گردشگری از پرداخت مالیات معاف باشد. موضوع لغو ویزا را با همکاری وزارت خارجه جلو بردیم که نتیجه آن لغو یک طرفه ویزا با عمان و پس از هفت ماه پیگیری لغو ویزا با چین بود.

معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه در کشور یک میلیون سایت و محوطه تاریخی، نزدیک به 34 هزار اثر ثبت شده ملی و 24 اثر ثبت جهانی داریم، توضیح داد: سازمان میراث فرهنگی بودجه کافی برای نگهداری، مرمت و حفاظت از این حجم آثار را ندارد. با این حال با بودجه 150 میلیارد تومانی، 2 هزار پروژه در حال مرمت در حال انجامست.

وی با بیان اینکه در این دوره کوشش کردیم از مشارکت بخش خصوصی بهره بگیریم، گفت: به علت ناکافی بودن بودجه تبلیغاتی 20 میلیارد تومانی، از ظرفیت های بخش خصوصی تبلیغ کشورمان را در چین شروع کردیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در سال 97، شاهد ورود 7 میلیون و 800 هزار گردشگر خارجی به کشور بودیم که رشد بیش از 50 درصدی نسبت به سال 96 دارد. او در ادامه گفت: در این سال ها برای جذب گردشگر در کشورهای منطقه تبلیغ کردیم. تراز تبادل گردشگر ما با ترکیه منفی بود، اما این اختلاف بسیار کاهش یافته است. وی با بیان اینکه طبق گزارش بانک مرکزی، گردشگری سهم 3درصدی در فراوری ناخالص ملی داشته است، افزود: در حال حاضر بالغ بر 180 هزار میلیارد ریال در این حوزه طرح در حال انجام داریم.

معاون رئیس جمهوری افزود: بنا بر آمار وزارت کار 203هزار شغل ایجاد کردیم. متناسب با بودجه نسبت به سایر وزارتخانه ها پیشرفت خوبی داشته ایم. بوم گردی ها در ابتدای دولت حدود 400واحد بود و اکنون بیش از 1400 واحد است. تعداد واگذاری ها در دوسال گذشته به اندازه کل سنوات پیش از آن بوده است.

مونسان تاکید نمود: در حوزه صنایع دستی نیز رشد خوبی داشته ایم. برندینگ صنایع دستی را در راس برنامه ها قرار دادیم و رقم 2 میلیارد دلار صادرات را هدف گذاری کردیم.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12069

به "بودجه تبلیغات گردشگری در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بودجه تبلیغات گردشگری در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید