بزرگترین هواپیمای دنیا رونمایی شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، بزرگترین هواپیمای دنیا با نام راک با طول بالی به اندازه یک زمین فوتبال آمریکایی و شش موتور در یک بدنه دوقلو به پرواز در آمد.

بزرگترین هواپیمای دنیا رونمایی شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، بزرگترین هواپیمای دنیا روز شنبه بر فراز بیابان موجاوه در کالیفرنیا پرواز کرد. این اولین پرواز یک هواپیمای کربن-کامپوزیت ساخت شرکت استراتولانچ سیستم است . این شرکت توسط پاول آلن، یکی از موسسان مایکروسافت با ورود این شرکت به بازار سودآور فضایی شروع به کار کرد .

این هواپیمای سفید با نام راک با طول بالی به اندازه یک زمین فوتبال آمریکایی و شش موتور در یک بدنه دوقلو، قبل از ساعت 14 به وقت گرینویچ به پرواز در آمد و پس از دو ساعت پرواز در آسمان، با امنیت کامل در فرودگاه موجاوه فرود آمد. صدها نفر این پرواز را تشویق کردند .

جین فلوید، مدیرعامل شرکت استراتولانچ گفت: پرواز فوق العاده ای بود .

وی گفت: ما به تیم استراتولانچ، خدمه پرواز امروز و شرکایمان افتخار می کنیم . با این پرواز باید ماموریتمان را برای فراهم کردن جایگزینی برای سیستم های پرتاب زمینی بیشتر کنیم .

این هواپیما برای حمل و پرتاب موشک و سایر ادوات فضایی تا وزن 500 هزار پوند و تا ارتفاع 35 هزار فوت طراحی شده است .

پرواز روز شنبه که با سرعت 189 مایل در ساعت و در ارتفاع 18 هزار فوتی انجام شد، تنها برای آزمایش عملکرد آن و کنترل کیفیتش بود .

آلن در 1975 به همراه بیل گیتس میکروسافت را تاسیس کرد و در 2011 شروع به کار استراتولانچ را بیان کرد .

این شرکت به دنبال بهره گیری از تقاضای بالا برای هواپیماهایی است که می توانند ماهواره ها را در مدار قرار دهند و در این راستا باید با سایر نهادها و شرکت های صنعت فضایی مثل الون اسپیس ایکس و یونایتد لانچ الینس رقابت کند. یونایتد شرکت میانجی بوئینگ و لاکهید مارتین است .

استراتولانچ اعلام نموده میخواهد اولین موشک خود را از هواپیمای راک در 2020 پرتاب کند.

جودی آلن، رئیس شرکت والکان گفت: ما همه می دانیم پاول به این دستاورد تاریخی افتخار می کرد. این هواپیما یک موفقیت قابل توجه در مهندسی است و ما به همه کسانی که در آن مشارکت داشتند تبریک می گوییم .

59

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: تسنیم
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 12824

به "بزرگترین هواپیمای دنیا رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین هواپیمای دنیا رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید