برپایی نخستین نمایشگاه عروسک های ملل در مازندران

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نمایشگاه عروسکی اقوام ایرانی و ملل دنیا دیروز یکشنبه 28 بهمن 97 با نمایش بیش از 500 عروسک از اقوام مختلف کشور و حدود 80 کشور دنیا در موزه تاریخ آمل برپا شد.

برپایی نخستین نمایشگاه عروسک های ملل در مازندران

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، نخستین نمایشگاه اقوام و ملل ایران در موزه تاریخی آمل از امروز تا چهارشنبه یک اسفند ماه، از ساعت 8 صبح الی 17 برای بازدید علاقه مندان باز است.

این مجموعه عروسکی ، حاوی اداب و رسوم ، پوشش و شرایط اجتماعی اقوام مختلف ایرانی و غیر ایرانی است.

با توجه به اینکه موزه عروسکی اقوام و ملل ایرانی با بیش از 2 هزار و 500 اثر در تهران دارای محل دائمی است، هر ساله برای گسترش دامنه بازدید این آثار، به مناطق مختلف کشور کوچ می نماید تا همه بتوانند ازاین مجموعه دیدن نمایند.

مسعود ناصری دریایی مدیر موزه عروسک های ملل در حاشیه برپایی در جمع خبرنگاران هدف از برگزاری موزه عروسک های ملل آشنایی مخاطبان بخصوص نسل جوان جامعه با فرهنگ، تاریخ، پوشش، قصه ها و افسانه های مختلف ملت های دنیا اظهار داشت.

او اضافه کرد: در سال 1396 بخش عروسک های ایران از عروسک های ملل جدا شد و از 26 منطقه ایران عروسک های محلی و ساخت مردم به عنوان موزه عروسک و فرهنگ اقوام ایرانی در معرض نمایش گذاشته شد تا بازدید نمایندگان با عروسک های اقوام مختلف ایرانی نیز آشنا شوند.

ناصری دریایی گفت: مازندران چهارمین مقصد موزه عروسک های ملل است و قبل از آن موزه عروسک های ملل سه دوره به استان قزوین سفر نموده است و بعد مهمان لارستان استان فارس بوده است و پس از سفر به خراسان جنوبی راهی استان مازندان شد.

او در سرانجام گفت: امیدواریم این نمایشگاه شروعی باشد برای همکاری ما با استان مازندران تا بتوانیم عروسک های مختلف این منطقه راشناسایی و جمع آوری کنیم و همچنین کارگاه های آموزشی را برای نحوه ساخت عروسک های مازندرانی برپا کنیم.

موزه عروسک های ملل یک موزه خصوصی است که در سال 1393 برای اولین بار با جمع آوری عروسک های 80 کشور دنیا در تهران تاسیس شد.

نمایشگاه موزه عروسک های ملل و اقوام از تاریخ 28 بهمن تا 1 اسفند ماه در آمل دایر است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 11714

به "برپایی نخستین نمایشگاه عروسک های ملل در مازندران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برپایی نخستین نمایشگاه عروسک های ملل در مازندران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید