با معروف ترین موزه های دنیا بیشتر آشنا شویم

به گزارش مجله یک کامپیوتر، موزه ها در سراسر دنیا بعنوان گنجینه ای از تاریخ، فرهنگ، هنر و پیشینه هر کشور بشمار می آیند و ممکن است در دل خود آثار ارزشمندی از سایر ملل دنیا را نیز جای داده باشند. در مقاله معروف ترین موزه های دنیا قصد داریم تا شما را با تعدادی از پربازدیدترین موزه های دنیا آشنا کنیم. پس، در تور مجازی برترین موزه های دنیا با ما همراه باشید.

با معروف ترین موزه های دنیا بیشتر آشنا شویم

فهرست مطالب

موزه لوورموزه بریتانیاآرمیتاژواتیکانموزه مصراوفیتزیموزه متروپولیتندل پرادوموزه ملی باستان شناسی یونانهنرهای مدرن یا موما

موزه لوور

پاریس یکی از جذاب ترین شهرهای دنیا است که سالانه جمعیتی کثیری از گردشگران را از سراسر دنیا به این منطقه می آورد و بدیهی است که بازدید از پاریس بدون در نظر دریافت موزه لوور غیرممکن است. به دلیل آثار بی نظیری چون تابلوی مونالیزا، اثر به جامانده از لئونارد داوینچی همواره در برابر این موزه صفهای طولانی وجود دارند که ممکن است ساعتها گردشگران را در انتظار ورود قرار دهند. این مورد از معروف ترین موزه های دنیا در سال 1792 افتتاح شد و هرم شیشه ای معروفی که در حیاط اصلی کاخ واقع شده است، در سال 1989 اضافه شده است. در هر یک از تالارهای موزه ریشه هایی متنوعی از تمدنهای کهن نظیر مصر باستان، یونان باستان و رم، ایران باستان و اروپای قرون وسطی دیده می شوند.

بیشتر بخوانیدجاذبه های گردشگری پاریس | پایتخت دوست داشتنی فرانسهموزه لوور | عظیم ترین و پربازدیدترین موزه دنیا در پاریس

موزه بریتانیا

تاریخ تاسیس موزه بریتانیا به سال 1753 برمی شود. بیش از هفت میلیون شی درون موزه بریتانیا نگهداری می شوند که همین امر باعث شده تا لقب جامع ترین و عظیمترین موزه دنیا را به خود اختصاص دهد. این اشیا شامل سنگ روزتا، کلید رمزگشایی از هیروگلیف و عظیمترین مجموعه مومیایی در خارج از مصر هستند. به علاوه نمی توان از مجسمه های مرمرین آلگین این مورد از پربازدیدترین موزه های دنیا صرف نظر کنیم.

بیشتر بخوانیدموزه بریتانیا | دنیایی از شگفتی های ناشناخته در دنیا

آرمیتاژ

موزه هرمیتاژ سن پترزبورگ یا آرمیتاژ در سال 1764 میلادی توسط کاترین کبیر افتتاح شد. مجموعه عظیم آرمیتاژ در شش بنا با اتاقهایی طلایی که در گذشته بعنوان کاخ زمستانی مورد استفاده قرار می دریافتد، دارای بیش از سه میلیون اثر فرهنگی و هنری از عصر حجر تا به امروز بوده که به منظور بازدید علاقمندان به معرض نمایش درآمده اند.

واتیکان

در قرن ششم میلادی توسط پاپ ژولیوس دوم تاسیس شده و داخل شهر واتیکان واقع شده است. عمده شهرت موزه واتیکان بدلیل تزئین کلیسای سیستین بوده که این هنرنمایی توسط میکل آنژ اجرا شده است. میکل آنژ بین سال 1508 تا 1512 با حمایت پاپ ژولیوس دوم اقدام به رنگ آمیزی سقف کوچک کلیسا و همچنین پیکر تراشی نمود. همچنین، وجود راه پله های مارپیچ و اتاق رافائل نیز بر علاقمندی گردشگران برای بازدید از موزه افزوده است.

بیشتر بخوانیدمعرفی اماکن دیدنی واتیکان | راهنمای سفر به نماد مسیحیت در دنیا

موزه مصر

موزه مصر دو طبقه اصلی دارد که در طبقه همکف مجموعه بسیار وسیع و کاملی از پاپیروس و سکه وجود داشته و در طبقه فوقانی، آثار مکشوفه از دو سلسله نهایی مصر باستان و همچنین برخی دوره های دیگر دیده می شوند. از برجسته ترین آثار این مورد از برترین موزه های دنیا می توان به آرامگاه توت عنخ آمون و همچنین اتاق مومیایی سلطنتی که حاوی 27 مومیایی زمان فراعنه است، اشاره کرد.

اوفیتزی

گالری اوفیتزی در زمره قدیمی ترین و مشهورترین موزه های هنر اروپا و دنیا بوده و تعدد بسیار زیاد و همچنین تنوع سبک آثار موجود در این موزه باعث شده که بیشتر بازدیدنمایندگان دچار حیرت شده و در بدو ورود با سردرگمی عجیبی برای بازدید از این آثار روبرو شوند. در واقع، این محل قصری متعلق به قرن شانزدهم میلادی بوده که تغییر کاربری پیدا کرده و بعنوان محلی برای نمایش آثار هنری قدیمی از ادوار مختلف بخصوص دوره رنسانس بهره برداری می شود.

موزه متروپولیتن

موزه متروپولیتن مجموعه ای متشکل از دو میلیون اثر هنری است. این ساختمان با درایت مسئولان برای سهل وصول بودن امکان بازدید، به 19 بخش تقسیم شده که در هر بخش آن آثار مختلفی از هنرمندان مطرح چشم نوازی می نمایند. این آثار بیشتر از دوره های اسلامی، یونان و مصر باستان، سرخپوستان و نقاشی اروپای قبل از قرن بیست و یکم تشکیل شده که همه ساله گردشگران زیادی را جذب می نمایند.

دل پرادو

دل پرادو در ابتدا بعنوان محلی برای مجسمه ها و نقاشی ها تاسیس یافت، اما بعدها آثاری چون کلکسیون های مدالی، آثار چاپی و سکه ها نیز به این مجموعه اضافه شدند. مهمترین آثار این مجموعه شاهکارهای هنری ال گرکو، ولاسکز و گویا بوده و نقاشی کاترین مقدس، اثر فرناندویانز و شام آخر، جوآن فلندر نیز جز گنجینه های بی نظیر این موزه بشمار می فرایند.

بیشتر بخوانیدموزه پرادو | یک مکان هنری برجسته در قلب اسپانیا

موزه ملی باستان شناسی یونان

موزه ملی باستان شناسی یونان یکی از موزه ملی باستان شناسی یونان بوده که در قلب آتن واقع شده است و محل نگهداری و جمع آوری آثار مهمی نظیر مجسمه های یونان باستان هست که بیشتر آنان همانند پوزئیدن برنزی متعلق به قرن پنجم پیش از میلاد هستند. هدف اصلی بوجود آمدن این مورد از برترین موزه های دنیا آن بوده که مردم سراسر دنیا که به یونان سفر می نمایند، با تمدن و فرهنگ با قدمت این کشور بیشتر آشنا شوند.

بیشتر بخوانیدسفر به یونان | آشنایی با جاهای دیدنی یونان

هنرهای مدرن یا موما

این مورد از پربازدیدترین موزه های دنیا، مکانی است که امکان تغذیه ذهنهای خلاق و الهام بخش را فراهم می کند. در سال 1929 بعنوان موسسه آموزشی تاسیس و پس از آن بعنوان به موزه هنر مدرن در دنیا اختصاص یافت. این موزه که در نیویورک واقع شده است، آثار بی همتا و کم نظیری همچون دوشیزگان آونیون از پیکاسو و شب پر ستاره از ونگوک را در معرض نمایش بازدیدنمایندگان قرار داده است.

بیشتر بخوانیدسفر به نیویورک | جاذبه های گردشگری شهر جادویی نیویورک

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: همگردی
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 39378

به "با معروف ترین موزه های دنیا بیشتر آشنا شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با معروف ترین موزه های دنیا بیشتر آشنا شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید