اولین گوشی کوانتومی سامسونگ رونمایی شد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، با اینکه فناوری 5G را می توان روی بورس ترین فناوری جدید در گوشی های موبایل و تجهیزات مخابراتی دانست اما نمی توان آن را جدیدترین فناوری به کار رفته در اسمارتفون ها به حساب آورد چرا که فناوری کوانتوم از راه رسیده است. سامسونگ با همکاری اوپراتور کره ای SK Telecom پیروز به ساخت اولین گوشی 5G با فناوری کوانتوم شده است. اکنون گوشی هوشمند Galaxy A Quantum رسما توسط این غول کره ای رونمایی شده است.

اولین گوشی کوانتومی سامسونگ رونمایی شد

Galaxy A Quantum در واقع یک مدل ریبرند شده از گوشی هوشمند Galaxy A71 5G است که یکی از محبوب ترین گوشی های میان رده این شرکت کره ای محسوب می گردد. این محصول در سال 2020 روانه بازار شد. Galaxy A71 مجهز به چیپست پردازنده اگزینوس 980 است و از یک نمایشگر 6.7 اینچی با پنل OLED برخوردار شده است. زیر این نمایشگر سنسور اثر انگشت اپتیکال قرار گرفته و یک لنز چهارگانه نیز به عنوان دوربین اصلی در پشت گوشی انجام وظیفه می نمایند.

چیپست QRNG، نکته شاخص گوشی هوشمند Galaxy A Quantum

چیزی که Galaxy A71 را از Galaxy A Quantum متمایز می نماید چیپست QRNG به کار رفته در گوشی کوانتومی سامسونگ است که باعث شده این دستگاه بسیار ایمن باشد. شماره های تصادفی یک بخش کاملا ضروری در بسیاری از سیستم های امنیتی است، اما از آنجایی که این شماره های تصادفی همواره آن چیزی نیستند که ما تصور می کنیم، سیستم ها امکان نفوذ پیدا می نمایند. چیپست QRNG که جدا از سیستم روی چیپست (SoC) است تشکیل شده است از یک دیود نوری و یک سنسور تصویر. طبق شرح ID Quantique، به لطف چیپ کوانتومی، چراغ LED به طور تصادفی تعدادی عدد فراوری می نماید. این اعداد توسط سنسور تصویر ضبط و شمارش می شوند تا یک سری اعداد کاملا تصادفی فراوری و در اختیار یک الگوریتم فراوری نماینده اعداد تصادفی قرار بگیرد. با این روش دیگر امکان پیش بینی یا حدس زدن اعداد تصادفی فراوری شده غیر ممکن می گردد.

SK Telecom مدعی شده با همگام سازی این سیستم با یک سرویس آنلاین، ارتباط این دو غیر قابل نفوذ خواهد بود. گفتنی است این سیستم فقط با سرویس های SK Telecom سازگاری دارد. اما این کمپانی اعلام نموده در کوشش است تا فناوری کوانتوم را گسترش داده و پای آن را به بازار کسب و کار باز کند و یکپارچگی چیپست های QRNG به دستگاه ها و شبکه های بیشتری توسعه یابد. گوشی هوشمند Galaxy A Quantum سامسونگ از تاریخ 22 می با قیمت 530 دلار در کره جنوبی به فروش خواهد رسید. در حالی که هنوز حرفی در خصوص عرضه این محصول در بازار دیگر کشورها عنوان نشده است.

منبع : سخت افزار

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: آی تابناک
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 32138

به "اولین گوشی کوانتومی سامسونگ رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین گوشی کوانتومی سامسونگ رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید