استرس کار و بدخوابی؛ تهدید جدی برای کارمندان

به گزارش مجله یک کامپیوتر، تهران- خبرنگاران - محققان انجمن اروپایی قلب و عروق؛ رابطه مستقیمی را بین استرس کار، بدخوابی و مرگ ناشی از بیماری های قلبی و عروقی در بین کارمندان مبتلا به فشار خون شناسایی کردند.

استرس کار و بدخوابی؛ تهدید جدی برای کارمندان

به گزارش روز دوشنبه گروه اخبار علمی خبرنگاران، در این تحقیقات 1959 کارمند دارای فشار خون بالا در سنین 25 تا 65 سال که فاقد هرگونه علائم بیماری های قلبی و عروقی و دیابت بودند، مورد آنالیز قرار گرفتند. در نتیجه این آنالیز ها معین شد، احتمال مرگ و میر در اثر بیماری های قلبی و عروقی در کارمندانی که دارای هر دو ریسک فاکتور استرس کار و خواب بی کیفیت بودند در مقایسه با سایرین سه برابر بیشتر است. همچنین معین شد در کارمندانی که تنها استرس کاری دارند، این احتمال 1.6 برابر و در کارمندانی که تنها بدخوابی دارند این احتمال 1.8 برابر سایرین است.

در طول یک دوره نظارت 18 ساله، خطر مرگ در اثر بیماری های قلبی و عروقی در کارمندان مبتلا به فشار خون، در اثر هریک از این فاکتورهای خطر به صورت پلکانی افزایش یافت. در واقع کارمندانی که هردو ریسک فاکتور استرس و بدخوابی را داشتند، دارای ریسک مطلق 7.13 در 1000 نفرسال بودند؛ در حالی که ریسک مطلق افرادی که فاقد این دو فاکتور ریسک بودند معادل 3.05 در 1000 نفرسال بود. ریسک مطلق برای کارمندانی که تنها دچار استرس کار هستند یا تنها بدخوابی دارند، به ترتیب معادل 4.99 و 5.95 بود.

در این تحقیقات منظور از استرس کار، داشتن شغلی با تقاضای بالا و کنترل کم است. برای مثال زمانی که کارفرما انتظار دستیابی به نتایج خاص را دارد، اما قدرت تصمیم گیری کارمندان خود را به شدت محدود می نماید. بدخوابی نیز به عنوان دشواری در به خواب رفتن یا ادامه خواب تعریف شده است.

گزارش کامل این تحقیقات در نشریه European Journal of Preventive Cardiology منتشر شده است.

علمی **9259**1485

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 7019

به "استرس کار و بدخوابی؛ تهدید جدی برای کارمندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استرس کار و بدخوابی؛ تهدید جدی برای کارمندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید