از اوج تا حضیض شفر: فقط دو هفته!

به گزارش مجله یک کامپیوتر، اخراج شفر از تمرین استقلال ما را به یاد روزی می اندازد که این مربی روی دست بازیکنان و دیگر مربیان بالا و پایین می رفت. آن روز چندان دور نیست. دو هفته قبل بعد از بازی با سپاهان!

از اوج تا حضیض شفر: فقط دو هفته!

رضا حمیدی،فاصله اوج تا حضیض وینفرد شفر در استقلال به دو هفته هم نرسید. بعد از بازی با سپاهان بود که پیرمرد فاتحانه روی دست بازیکنان و مربیان استقلال بالا و پایین می رفت. آن تصاویر هنوز هم در مقابل دیدگان مان رژه می رود. تصویر خنده های بازیکنان و مربیان استقلال به ومحوریت شفر که پیروزمندانه در کانون جشن بعد از پیروزی مقابل سپاهان قرار گرفته بود. تصاویر آن روز و پیامدش مصاحبه هایی که مدیران استقلال با مضمون حمایت صد در صدی از سرمربی شان داشتند نشان می داد که استقلال به یک وفاق کامل رسیده است. یک اتحاد تمام قد و یک هماهنگی درونی برای رسیدن به روزهای طلایی.

تصاویر آن روز حتی بد بین ترین طرفداران استقلال را هم به آینده این تیم با همین کادر و همین بازیکنان امیدوار می کرد اما همه آن تصاویر ظهر دوشنبه با اخراج نا محترمانه وینفرد شفر از تمرین استقلال زیر سوال رفت. پیر مرد که ساعاتی قبل با اطلاع رسانی سایت باشگاه استقلال حکم اخراجش را شنیده بود، در ظاهرا بدون اطلاع از ماجرا و شاید هم به دلیل آنکه مدیران استقلال رسما سرانجام همکاری اش را اعلام ننموده بودند، قصد ورود به تمرین استقلال را داشت که با ممانعت دربان مجموعه ورزشی شرکت نفت که استقلال آن جا را برای تمرین برگزیده، روبرو شد و حتی به او اجازه ندادند به محل تمرین استقلال برود.

برخوردی نادرست و دور از ادب با مردی که نزدیک به 2 سال روی نیمکت استقلال بود و روزهای پر فراز و نشیبی را با این تیم سپری کرد. برای مدیران باشگاه استقلال شاید صندلی شفر چندان با اهمیت نبود که او را در جریان این موضوع قرار دهند و شاید هم شفر تنها به جهت آنکه سندی پیرامون اخراج خود از تمرین استقلال داشته باشد، چنین نموده باشد.

ماجرا هرچه بود نمای مکدری از باشگاه استقلال در میان افکار عمومی پدید آورد. باشگاهی که روزی سرمربی اش را آن چنان بالا می برد و گاهی چنان به زیر می کشد که حتی اجازه حضورش در تمرین را نمی دهد ودرها را به رویش می بندد. شاید هم این اتفاقات را باید ناشی از روی پنهان فوتبال دانست که گاهی دست و پای مدیران باشگاهی را چنان می بندد که آن ها برخلاف میل باطنی و تنها به جهت احترام به خواست طرفداران و یک التیام مقطعی چنین برخوردی می نمایند و مانع از ورود مردی به محل تمرین شان می شوند که تا همین چند روز پیش رسیدن به تمام آمال و آرزوهای خود را در وجود او جستجو می کردند.

بی هیچ تعارفی نه آن رفتاری که بعد از بازی با سپاهان با شفر شد در شان باشگاه استقلال بود و نه این رفتاری که ظهر دوشنبه دیدیم و شاید بهتر بود که بازیکنان و مربیان استقلال که تا قبل از شکست مقابل پدیده شفر را نقطه امید و معلم خود می دانستند برای بدرقه سرمربی خود هم که شده کنار پیرمرد قرار می گرفتند تا شفر این گونه از محل تمرین استقلال طرد نشود و تصاویر تلخی از این ماجرا برجا نماند.

استقلال می توانست سناریوی قطع همکاری با شفر را زیبا تر بنویسد. مدیران استقلال می توانستند جدایی را جور دیگری رقم بزنند و تدبیری بیندیشند که این اتفاقات رخ ندهد اما دریغ از آینده نگری. دریغ از مدیریت یک داستان ساده که می شد با زیبایی تمامش کرد.

2-500

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 7027

به "از اوج تا حضیض شفر: فقط دو هفته!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از اوج تا حضیض شفر: فقط دو هفته!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید