اخلاقی: وزن 77 کیلوگرم نقطه قوت کشتی فرنگی ما در المپیک است، بنا همیشه برنامه های جذابی برای فرنگی دارد

به گزارش مجله یک کامپیوتر، مربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: محمد بنا عاشق کشتی است و به صورت مرتب فکر و ذهنش برنامه جالب و جذابی برای قهرمان ها دارد.

اخلاقی: وزن 77 کیلوگرم نقطه قوت کشتی فرنگی ما در المپیک است، بنا همیشه برنامه های جذابی برای فرنگی دارد

به گزارش خبرنگاران، حبیب الله اخلاقی در مورد شرایط ملی پوشان فرنگی در ایام تعطیلی اردوی تیم ملی در برنامه دایره طلایی گفت: برنامه ها به صورت هفتگی توسط بهروز حضرتی در گروه واتس آپ ارائه می شود و از بچه ها می خواهیم که از تمرینات خود فیلم و عکس در گروه بگذارند.

وی در مورد اینکه آیا برگزاری تمرینات کشتی گیران، آنها را در این ایام در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار نمی دهد؟، تاکید کرد: ورزش کشتی رشته ای است که به حریف تمرینی نیاز دارد. به همین دلیل این خطر در کشتی شاید بیشتر از رشته های انفرادی دیگر باشد. بچه های ما در معرض کرونا هستند اما تلاش می کنند در شهرستان ها شرایطی را فراهم کنند که از این بیماری دور باشند. امیدواریم که هر چه زودتر این شرایط حل شود تا دوباره بچه ها را در اردوی تیم ملی جمع کنیم. ما هر چه تلاش کنیم و به بچه ها برنامه تمرینی بدهیم اما نمی توانیم انتظار شرایط ایده آل را از آنها داشته باشیم.

قهرمان سابق کشتی فرنگی در مورد دو دوره مختلفی که به عنوان کشتی گیر و مربی در کنار محمد بنا بوده است، گفت: قبل از آنکه به عنوان مربی در کنار محمد بنا باشم، خودم را شاگرد او می دانم. چه آن وقت که کشتی می گرفتم و چه حالا که از او درس مربیگری می گیرم. او عاشق کشتی است و به صورت مرتب فکر و ذهنش برنامه جالب و جذابی برای کشتی کشور دارد. برای قهرمان ها و هم برانگیخته کردن کشتی گیران در سطح کشور، همیشه برنامه دارد. افتخاراتی که تیم محمد بنا در المپیک 2012 لندن به دست آورد، باعث شد که بعد از آن بارها و بارها نوجوانان و جوانان ما قهرمان دنیا شوند. یکی از دلایل این نتایج، سه طلای تیم محمد بنا در لندن بود و انگیزه ای که تیم بنا به کل کشتی فرنگی ایران داد.

اخلاقی همچنین در مورد اینکه تعویق یک ساله المپیک به سود یا ضرر کشتی فرنگی ایران است، شرح داد: این مسئله جای بحث دارد. ما کشتی گیران جوان زیر 23 سال داریم که مدعی حضور در المپیک هستند. شرایط آمادگی بچه ها از شرایط خوب به صفر درصد رسیده و کمتر از 16 ماه به المپیک 2021 مانده که باید دوباره از صفر کار را شروع کنیم. کارمان سخت است این بلاتکلیفی ما را اذیت می کند. باید ابتدا شرایطی ایجاد شود که اتحادیه دنیای بتواند تقویم خود را اعلام کرده و ما براساس تقویم اتحادیه، برنامه خودمان را اعلام کنیم.

اخلاقی در مورد اینکه چطور می شود در بازه زمانی 16 ماهه تا المپیک، کشتی گیرانی مثل رضا گرایی که با مشکل وزنی روبرو هستند را برای المپیک حفظ کرد؟، گفت: واقعا کار سختی است اما ما طی ارتباطی که با کشتی گیران داریم، وزن و برنامه تمرینی شان را کنترل و ارزیابی می کنیم تا بتوانیم از آنها در مسابقات گزینشی استفاده کنیم.

مربی تیم ملی فرنگی همچنین در مورد شرایط سعید عبدولی نیز تاکید کرد: با شناختی که از سعید عبدولی داریم می توانیم به او امیدوار باشیم. 77 کیلو نقطه قوت ماست. علی گرایی با کسب مدال برنز درمسابقات دنیای نورسلطان سهمیه گرفت و یک رقابت داخلی و گرم در این وزن خواهیم داشت.

مسئول سابق انستیتو کشتی در رابطه با فعالیتش در این مرکز شرح داد: انستیتو کشتی در دوره پروفسور حمیدی شروع به کار کرد و هدف از آن پایه گذاری مرکز علمی برای ارتقال دانش کشتی بود. قبل از من، مرحوم جواد رفوگر و بعد هم هادی حبیبی آنجا خدمت کردند. در دوره ای که ما خدمت کردیم تلاش مان این بود که سطح دانش مربیان تیم ملی را بالا ببریم و به همین دلیل چند رویکرد را در انستیتو دنبال می کردیم. مهم ترین آن پرورش و همچنین ارتقای سطح دانش مربیان و داوران در سراسر کشور بود. ضمن اینکه بعد از تغییر نام فیلا به اتحادیه دنیای، آنجا هم مربیگری سطح بندی شد و ما هم توانستیم سال 95 کلاس درجه یک مربیگری را برگزار کنیم.

وی در مورد اینکه چرا از کشتی آزاد به کشتی فرنگی رفت، گفت: سال 75 کارم را با آزاد شروع کردم و چون در خوزستان کشتی آزاد خیلی رایج نیست، به همین دلیل مربی ام صلاح دانست که در مسابقات فرنگی شرکت کنم. بعد از اینکه در شهر و استانم عنوان به دست آوردم، رسما فرنگی کار شدم.

اخلاقی همچنین با اشاره به باخت هایی که تجربه کرده، تاکید کرد: همیشه به این فکر می کنم که چرا سال 2014 حریفم را خاک نکردم. یا سال 2015 چرا کشتی که هفت هیچ جلو بودم را ضربه فنی شدم. من تا قبل از سال 2009 دانمارک، اصلا مدال برنز هم نتوانسته بودم بگیرم چون به فکر اولی بودم و وقتی می باختم دیگر نمی توانستم خودم را مدیریت کنم. 2009 اولین سال ملی پوش شدنم در رده بزرگسالان بود، باید با حریف گرجستانی که چند مدال دنیای داشت در رده بندی کشتی می گرفتم که محمد بنا و مربی سازنده ام ایرج قلاوند کنارم بودند و توانستم این کار را انجام دهم. سال 2015 هم در شرایطی که آساکولوف ازبک 7-صفر جلو بودم و باید یک امتیاز می گرفتم که او را با امتیاز عالی ببرم اما ضربه فنی شدم، این خیلی تلخ بود اما وقتی او فینالیست شد، من هم دو مبارزه انجام دادم و درنهایت به مدال برنز رسیدم و سهمیه المپیک هم بگیرم.

عضو کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی با تاکید بر اینکه در این سال ها همیشه کشتی گیران خوب و مدعی در 87 کیلوگرم حضور داشته اند، گفت: در دوره کشتی دریافت من، سامان طهماسبی، طالب نعمت پور، داوود عابدین زاده، داوود اخباری، حسین نوری،... حضور داشتند که من مدال برنز دنیام را مدیون حسین نوری می دانم که خیلی با هم تمرین کرده بودیم. الان هم 87 کیلوگرم نقطه قوت مان است. رامین طاهری، حسین نوری، مهدی فلاح و یوسف قادریان را داریم که هر کدام ملی پوش شوند به او امید داریم. البته چند سالی هست که چوب نفوذ داوری را در مسابقات دنیای در این وزن می خوریم. کشتی گیر آلمانی که من هم در سال 2016 به او باختم، یعنی کادر داوری کشتی دنیا این برد را برای او رقم زد، بعد زمینه شکست حسین نوری و رامین طاهری را در مبارزه برنامه ریزی شده به نفع او رقم زدند. امیدوارم هر کسی ملی پوش شد کشتی گیر آلمانی را ببرد.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 29362

به "اخلاقی: وزن 77 کیلوگرم نقطه قوت کشتی فرنگی ما در المپیک است، بنا همیشه برنامه های جذابی برای فرنگی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخلاقی: وزن 77 کیلوگرم نقطه قوت کشتی فرنگی ما در المپیک است، بنا همیشه برنامه های جذابی برای فرنگی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید