آمریکا از کشورها خواست بر دولت ونزوئلا فشار وارد نمایند

به گزارش مجله یک کامپیوتر، نیویورک- خبرنگاران- نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا در حالی که دولت مادورو را به جلوگیری از ورود یاری های انسان محبت آمیز متهم می نماید از کشورهای دنیا خواست گام های بلندی برای فشار مالی بیشتر علیه رئیس جمهوری ونزوئلا و وابستگان وی بردارند.

آمریکا از کشورها خواست بر دولت ونزوئلا فشار وارد نمایند

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، الیوت آبرامز روز آدینه و پس از شکست در تصویب قطعنامه علیه ونزوئلا در شورای امنیت، در جمع خبرنگاران وزارت خارجه آمریکا این مطلب را عنوان نمود.

وی برای توجیه شکست خود در شورای امنیت گفت: آمریکا یک قطعنامه ارائه داد که 9 رای موافق داشت و روسیه و چین آن را وتو کردند، روسیه قطعنامه ای ارائه داد که تنها 4 رای موافق داشتند که این نشان دهنده حمایت جامعه بین المللی از دمکراسی در ونزوئلا، مجمع ملی و رئیس جمهوری موقت آن بود.

نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا اضافه نمود: آمریکا همچنین محدودیت هایی برای بعضی مقامات مادورو را به دلیل نقض حقوق بشر و سرقت دمکراسی و رفاه مردم ونزوئلا قرار داد. این سیاست ما شامل مقامات و خانواده هایشان می گردد.

آبرامز با بیان اینکه آمریکا اقدامات مناسب را علیه مادورو و آنچه او بازیگران فاسد ناقض حقوق بشر خواند، ادامه خواهد داد و از همه کشورها خواست گام های بلندی برای فشار مالی بر رژیم مادورو و وابستگانی که او فاسد نامید، بردارند.

وی اضافه نمود: اکنون زمان حمایت از دمکراسی و پاسخ به نیازهای مردم نیازمند ونزوئلا است. وزارت خزانه داری امروز تحریم های اضافی دیگری را علیه ونزوئلا وضع کرد.

نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا اظهار کرد: امروز، آمریکا علیه 6 مامور امنیتی رژیم غیر قانونی ونزوئلا اقدام کرد که از ورود یاری های بین المللی بشرمحبت آمیز به این کشور ممانعت یا علیه افرادی که می خواستند این یاری ها را به داخل ونزوئلا ببرند با خشونت برخورد کردند.

آبرامز توضیح داد آمریکا و آنچه که او جامعه بین المللی دانست به حمایت خود از مردم ونزوئلا به عنوان تلاشی برای دستیابی به دمکراسی ادامه می دهند.

وی باردیگر گفت: ما از ریاست جمهوری خوان گوایدو رئیس جمهوری موقت ونزوئلا حمایت می کنیم.

بحران ونزوئلا از ماه ژانویه و پس از آنکه خوان گوایدو با چراغ سبز آمریکا در خیابان خود را رئیس جمهوری ونزوئلا نامید، شروع شد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تنها پس از نیم ساعت، او را به رسمیت شناخت و مصمم شد تا به درخواست او کالاهایی را تحت عنوان یاری های انسان محبت آمیز به ونزوئلا ارسال کند و این در حالی بود که واشنگتن بیش از 30 میلیارد دلار دارایی های ونزوئلا را تحت تحریم و انسداد قرار داد.

بسیاری از کشورها با اقدام آمریکا مخالفت نموده و آن را ناقض قوانین بین المللی و منشور ملل متحد به ویژه اصل عدم دخالت در امور داخلی کشورها می دانند.

از این رو، روسیه، چین و آفریقای جنوبی روز گذشته به قطعنامه پیشنهادی آمریکا که به صراحت دخالت در امور ونزوئلا محسوب می شد، رای منفی دادند. ضمن اینکه این کشورها مسائل ونزوئلا را تهدید صلح و امنیت جهانی نمی دانند و معتقدند باید در چارچوب گفت وگوهای ملی حل و فصل گردد.

آمریکا با این قطعنامه به دنبال مشروعیت بخشی به تغییر رژیم در ونزوئلا بود.

اروپام*1429

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: ایرنا
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 4965

به "آمریکا از کشورها خواست بر دولت ونزوئلا فشار وارد نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا از کشورها خواست بر دولت ونزوئلا فشار وارد نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید