آسمانرکورددار تأخیرهای پروازی مهرماه، کاهش 15 درصدی سفرهای هوایی

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، سازمان هواپیمایی کشوری عملکرد شرکت های هواپیمایی در خصوص تاخیرهای پروازی این شرکت ها در مهرماه سال جاری را منتشر کرد.

آسمانرکورددار تأخیرهای پروازی مهرماه، کاهش 15 درصدی سفرهای هوایی

بر اساس اعلام این سازمان، بیشترین تاخیرهای ماه گذشته را شرکت هواپیمایی آسمان با انجام 39 درصد پرواز تاخیردار به خود اختصاص داد. این شرکت 782 پرواز در ماه گذشته به ثبت رساند که 479 پرواز معادل 61 درصد را در زمان مقرر و 303 پرواز معادل 39 درصد را با تاخیر به انجام رساند.

همچنین دو شرکت هواپیمایی تابان و ایران ایر تور با انجام 37 درصد از پروازهای خود به صورت تاخیردار در ماه گذشته، در رتبه دوم شرکت های هواپیمایی از نظر تاخیرهای پروازی قرار گرفتند.

بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت هواپیمایی تابان در مهرماه امسال 115 پرواز داخلی انجام داد که 72 پرواز آن معادل 63 درصد را به موقع و 43 پرواز معادل 37 درصد را با تاخیر به اتمام رساند. همچنین ایران ایر تور نیز 259 پرواز در ماه گذشته انجام دادکه 164 پرواز معادل 63 درصد را به موقع و 95 پرواز معادل 37 درصد را با تاخیر به سرانجام رساند.

همچنین در این ماه کمترین تاخیر پروازی به شرکت پویا ایر بود که 100 درصد 32 پرواز مهرماه را در زمان مقرر به اتمام رسانده است. هواپیمایی معراج نیز از 60 پرواز خود تنها 3 پرواز معادل 5 درصد را با تاخیر به سرانجام رساند و 57 پرواز معادل 95 درصد را به موقع انجام داده است.

همچنین شرکت های هواپیمایی قشم ایر، سپهران، زاگرس و ساها نیز به همراه هواپیمایی ماهان شرکت هایی بودند که حجم تاخیرهای آنها زیر 20 درصد بوده است.

این گزارش می افزاید هواپیمایی آسمان با داشتن 23 درصد تاخیرهای پروازی نسبت به کل پروازهای داخلی اجرا شده در ماه گذشته بیشترین حجم تاخیرهای پروازی را به خود اختصاص داد و پس از آن هواپیمایی ایران ایر (هما) با در اختیار داشتن 13 درصد تاخیرهای پروازهای داخلی نسبت به کل پروازهای اجرا شده در مهرماه در رتبه بعدی قرار گرفته است.

لازم به ذکر است در مجموع 4 هزار و 777 سورتی پرواز در مهر ماه به ثبت رسیده است این در حالی است که در شهریور امسال مجموع پروازهای داخلی 5 هزار و 179 سورتی پرواز، مرداد ماه، 5 هزار و 499 و تیرماه امسال 5 هزار و 526 سورتی پرواز بوده که بر اساس نظر کارشناسان، این روند کاهشی می تواند ناشی از کاهش تقاضای سفر در پی شروع فصل سرما و سال تحصیلی جدید و همچنین به خاطر افزایش نرخ بلیت هواپیما باشد.

خاطرنشان می گردد تعداد پروازها در مهر ماه امسال نسبت به ماه قبل از آن (شهریور 97) معادل 8 درصد و نسبت به ماه های تیر و مرداد امسال معادل 15 درصد کاهش داشته است.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 2468

به "آسمانرکورددار تأخیرهای پروازی مهرماه، کاهش 15 درصدی سفرهای هوایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسمانرکورددار تأخیرهای پروازی مهرماه، کاهش 15 درصدی سفرهای هوایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید