آخرین شرایط جاماندگان سهام عدالت

به گزارش مجله یک کامپیوتر، به گزارش خبرنگاران، اکبر حیدری، سخنگوی کانون شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت درباره آخرین شرایط جاماندگان سهام عدالت گفت: افراد جامانده سه دسته هستند. یک دسته افراد مشمولی که در فرآیند شناسایی در آن موقع شناسایی نشدند، یعنی مشمول بودند و به دلیل اینکه دستگاه های مسئول اقدام نکردند شناسایی نشدند. به طور مثال در خصوص خبرنگاران وزارت ارشاد و انجمن های صنفی مسئول شناسایی و معرفی خبرنگاران برای تخصیص سهام بودند، آن موقع سامانه الکترونیکی این قدر فعال نبود، به همین دلیل ممکن است سهوا یا به دلیل کم کاری چند خبرنگار جامانده باشند. بنابراین این افراد شناسایی نشدند اما مشمول بودند.

آخرین شرایط جاماندگان سهام عدالت

وی ادامه داد: یک سری افراد هم هستند که شناسایی شده اند و بعد از شناسایی برای آنها دعوت نامه سهام عدالت صادر شده است، به این افراد بعد از شناسایی سهام تخصیص یافته است،اما باز در ادامه جهت دستگاه مسئول می بایست برگه های آبی رنگ را به افراد مشمول تحویل می دادند که به تعاونی سهام عدالت برای ثبت نهایی مراجعه نمایند. افرادی را داریم که توسط سازمان خصوصی سازی این دعوت نامه برایشان صادر شده است اما به هر دلیل به دست آنها نرسیده است. این افراد کسانی هستند که برایشان سهام تخصیص پیدا نموده است، دعوت نامه صادر شده است اما به هر دلیل به دست آنها نرسیده است و برای ثبت نهایی به تعاونی سهام عدالت مراجعه ننموده اند.

حیدری بیان نمود: همچنین افرادی را داریم که دعوت نامه به دست آنها رسیده است، اما تصور نموده اند که داشتن برگه به معنی این است که سهام دار شده اند. یعنی برای ثبت نهایی اقدام ننموده اند. گروه سومی داریم که این گروه سوم در صدر اخبار هستند، افرادی هستند که شناسایی اولیه شده اند و دعوت نامه به نامشان صادر شده است و با دعوت نامه به تعاونی سهام عدالت شهرستان مراجعه نموده و ثبت نهایی نموده اند و برگه مهره تعاونی را در اختیار دارند. این افراد نزدیک به 2 میلیون نفر هستند. این افراد کسانی هستند که اطلاعات آنها ثبت نهایی شده است و اطلاعات آنها به دبیرخانه سهام عدالت ارسال شده است. در حال حاضر چالش عمده مربوط به 2 میلیون نفر است. ما نمی توانیم بگوییم مقصر چه کسی است. طبیعتا حق طبیعی افراد است. 2 میلیون نفر در جمعیت 50 میلیون نفری رقم چشمگیری برای مغایرت ها نیست.

سخنگوی شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت گفت: حدود 5 میلیون نفر افرادی هستند که دعوت نامه سهام دریافت کردند ولی به هر دلیل سهام دار نشدند، افرادی هستند که به اعتقاد ما باید در سرمایه گذاری استانی برایشان چاره ای اندیشیده گردد. این 7 میلیون نفر افرادی بودند که مشمول سهام عدالت بودند اما می توان با کمی تامل و همکاری دستگاه های مسئول برای این افراد اقدامی انجام داد.

حیدری با اشاره به طرح دو فوریتی مجلس برای جاماندگان سهام عدالت گفت: طبق اظهارات پورابراهیمی این طرح تهیه و تحویل هیات رییسه مجلس شده است. بعد از تشکیل به کمیسیون ها ارجاع می گردد. امیدواریم با این لایحه بتوانیم برای تمام افراد جامانده اقدامی کنیم.

وی در خصوص روش مدیریت مستقیم سهام عدالت و اینکه چه تعداد این روش را انتخاب نموده اند، گفت: تاکید من بر این است که بورس اوراق بهادار مانند یک اقیانوس متلاطم است که در روش مدیریت مستقیم انگار یک خانواده پنج نفره در یک قایق کوچک در این اقیانوس سرگردان هستند که با کوچکترین هجوم امواج غرق می شوند اما شرکت سرمایه گذاری استانی مانند یک کشتی اقیانوس پیما از تلاطم امواج در امان می ماند و کوشش بر این است سرمایه سهام داران و دارایی مردم حفظ گردد.

منبع: تسنیم

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: 1com.ir شناسه مطلب: 33935

به "آخرین شرایط جاماندگان سهام عدالت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین شرایط جاماندگان سهام عدالت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید